Minä tarvitsen sinua niin kuin kaikki olennot tarvitsevat happea hengittääkseen.

Sinä pumppaat minuun elämää, jotta nauraisin ja tanssisin.

Sinä teet sen koska sinä rakastat minua niin kuin minä rakastan kaikkea mikä elää ja hengittää.

Silti sinä olet vain yksi, yksi monien joukossa, jonka hylkään, kun et enää minua viihdytä,

niin kuin kuningatar narrinsa.


Sillä se sinä olet, narri, et sen enempää, etkä sen vähempää.

Ja niin kuin kaikki kuningattaret, minäkin tarvitsen narrini, jottei minusta kasva kylmää ja sotaisaa.

Jotten minä käänny pois kuninkaani luolta ja tuomitse häntä häviämään kaikki sodat mihin hän käy.

Sillä hän ei ole mitään ilman minua, sillä minä puhallan häneen elämää, niin kuin sinä narri puhallat minuun.


Siis näe kuinka sinä pidät tämän huteran korttitalon pystyssä, mutta muista, että narri sinä olet ja narri sinä tulet aina olemaan.

Ei sinulla ole sijaa kuninkaitten petiin, vaikka ne pedit sinä lämmität, joten naurata minua narrini, niin kuin minä sinua kerran nauratin.